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Freie Liebe bei Rosamunde

Viola
Cadruvi
25.06.18 - 04:30 Uhr
PIXABAY

Das Zusammenleben der Sprachen und Kulturen in Graubünden: Das ist das Thema der Kolumne «Convivenza», die wöchentlich in der «Südostschweiz» und der romanischen Tageszeitung «La Quotidiana» publiziert wird.

Einer der Vorteile (oder Nachteile) meines Jobs bei «Teletext» ist, dass ich die Gelegenheit habe, das Programm von SRF rauf- und runterzuschauen. So konnte ich vor Kurzem einen Rosamunde Pilcher Film mit folgender Story geniessen:

Eine Frau verliebt sich in einen Mann, und sie bekommen eine Tochter. Aus unbekannten Gründen (ich habe den ersten Teil des Films verpasst) heiratet sie danach jedoch einen anderen und bekommt mit ihm noch einen Sohn. Nach 20 Jahren Ehe denkt die Frau plötzlich, ihr Mann habe eine Affäre, was jedoch nicht stimmt. Zur gleichen Zeit tritt Mann Nummer 1 wieder in ihr Leben. Sie verlieben sich erneut.

Während einer Segelregatta, wo Mann Nummer 1 Steuermann und Mann Nummer 2 Kapitän ist, geschieht ein Unfall. Mann Nummer 2 rettet den gemeinsamen Sohn und ertrinkt. Das ist jedoch nicht weiter schlimm, weil er Krebs hatte und so oder so in den nächsten drei Monaten gestorben wäre. Und so stehen am Ende alle an seinem Grab und die Frau sagt: «Wir sehen uns alle im Himmel wieder.»

Das Schicksal von Mann Nummer 2 gab mir zu denken. Sehr interessant ist zum einen die Tatsache, dass ein solcher Film – mit dem Tod einer nahestehenden Person und trotzdem derart positiv – praktisch ohne Trauer endet. Was sagt das über unsere Gesellschaft aus? Und was sagt das über die Leute, die diese Filme schauen? Ist es in Ordnung, dass Mann Nummer 2 stirbt, weil er ja seinen Sohn rettet? Und ist es in Ordnung, dass seine Familie nicht trauert, weil er ja sowieso gestorben wäre? Aber wenn er an Krebs gestorben wäre, wäre die Familie ja auch traurig gewesen. Ist es also trauriger, wenn jemand an Krebs stirbt als an einem Unfall? Sehr interessante Fragen.

Zum anderen ging mir die Aussage der Frau nicht mehr aus dem Kopf. «Wir sehen uns alle im Himmel wieder.» Ich würde jetzt einfach mal behaupten, dass Mann Nummer 2 über dieses Wiedersehen nicht so begeistert wäre, wenn man an die mangelnde Trauer seiner Familie nach seinem Tod denkt. Und sowieso: Wenn sie dann alle im Himmel sind, wäre dann die Frau mit Mann Nummer 1 oder mit Mann Nummer 2 zusammen? Ist man dann einfach mit dem ersten zusammen, nach dem Motto «first come, first serve», oder ist es logischer, mit dem zweiten zusammen zu sein, weil diese Zeit näher ist und die Gefühle frischer sind?

Vielleicht lebt man im Himmel ja auch in Liebe mit jedem. Freie Liebe, polyamouröse Beziehungen, alles ganz modern. Das wäre natürlich viel praktischer für die gesamte Familie, viel weniger Drama. Aber ich bin nicht sicher, ob die Frau das meinte mit: «Wir sehen uns alle im Himmel wieder.» So ein Himmel würde wahrscheinlich nicht zur relativ konservativen Welt Rosamunde Pilchers passen. Man müsste vielleicht mal einen Geistlichen fragen, wie das im Himmel genau laufe mit den verschiedenen Ehemännern und -frauen. Jedoch wäre ein solcher Himmel meiner Meinung nach ein interessanter Fortschritt und die Rosamunde-Pilcher-Filme bekämen so wahrscheinlich noch viel mehr Publikum.

Viola Pfeiffer hat Germanistik, Geschichte und Rätoromanisch an der Universität Zürich studiert. Manchmal arbeitet sie an ihrer Dissertation und manchmal als Lehrerin, aber fast immer schreibt sie.

 

Il parvis da Rosamunde Pilcher

Igl è in dals avantatgs (u dischavantatgs) da mes job tar «Teletext» che jau hai là la chaschun da guardar il program da SRF enavant ed enavos. Uschia hai jau dacurt pudì giudair in film da Rosamunde Pilcher cun la suandanta story:

Ina dunna s’inamurescha d’in um ed els survegnan ina figlia. Per raschuns nunenconuschentas (jau hai manchentà l’emprima part dal film) marida ella dentant in auter um e survegn anc in figl cun quel. Suenter 20 onns da lètg ha la dunna il sentiment che l’um haja in’affera, quai che na constat dentant betg. Il medem temp entra era l’um numer 1 puspè en sia vita. Els s’inamureschan puspè.

Durant ina regatta a vela, nua che l’um numer 1 è il timunier e l’um numer 2 il chapitani, datti in accident. L’um numer 2 spendra il figl cuminaivel e naja. Quai n’è dentant betg uschè tragic, perquai ch’el aveva cancer e fiss tuttina mort ils proxims trais mais. La fin finala stattan tuts fitg ventiraivels enturn il vaschè e la dunna di: «Nus ans vesain tuts puspè enta parvis.»

Il destin da l’um numer 2 m’ha dà bler da pensar. Per l’ina è il fatg fitg interessant ch’in tal film – cun la mort d’ina persuna amada, ma tuttina a moda talmain positiva – finescha praticamain senza tristezza. Tge tradescha quai da nossa societad? E tge tradescha quai da la glieud che guarda quels films? Èsi en urden che l’um numer 2 mora, perquai ch’el spendra gea ses figl? Ed èsi en urden che la famiglia n’è betg en malencurada, mo perquai che l’um fiss oramai mort? Ma sch’el fiss mort da cancer, fiss la famiglia gea era stada trista. Èsi pia pli trist, sch’ina persuna mora da cancer che d’in accident? Dumondas fitg interessantas.

Per l’autra n’è quai che la dunna ha ditg betg pli ì or dal chau a mai. «Nus ans vesain tuts puspè enta parvis.» Jau less ussa simplamain ina giada pretender che l’um numer 2 na fiss forsa betg uschè cuntent cun questa reuniun, sch’ins pensa vi da la mancanza da tristezza che sia famiglia ha mussà suenter sia mort. Ed insumma: sch’els èn lura tuts en parvis, fiss lura la dunna ensemen cun l’um numer 1 u cun l’um numer 2? Èn ins lura simplamain puspè ensemen cun l’emprim, tenor il motto «first come, first serve» u èsi pli logic ch’ins è lura ensemen cun il segund, perquai ch’il temp cun lez è pli damanaivel da la mort ed ils sentiments pia pli frestgs?

Forsa viv’ins en parvis gea era simplamain en amur cun mintgin. Amur per tuts, relaziuns poliamurusas, total modern pia. Quai fiss natiralmain bler pli pratic per l’entira famiglia, e bler pli pauc dramatic. Ma jau na sun betg segira, sche la dunna ha manegià quai cun dir: «Nus ans vesain tuts puspè enta parvis.» In tal parvis na giess probablamain betg bain a prà cun il mund detg conservativ da Rosamunde Pilcher. Ins stuess forsa ina giada dumandar in spiritual co che quai va lura exact enta parvis cun ils divers consorts e las consortas. Dentant fiss tenor mai in tal parvis in svilup detg interessant – ed ils films da Rosamunde Pilcher avessan lura forsa anc dapli aspectaturs.

Viola Pfeiffer ha studegià germanistica, istorgia e rumantsch a l’Universitad da Turitg. Mintgatant lavura ella vi da sia dissertaziun e mintgatant sco scolasta, ma bunamain adina scriva ella.

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